Kulturmøder på Roskilde Festival Rotating Header Image

KU formidlingsprojekt på Roskilde Festival

En ret bekendt udfordring for mange universitets-studerende er, at det ofte er udfordrende, ja nogen vil ligefremt sige svært, at koble teori med konkret praksis. Og jo mere boglig-teoretisk et studie er, desto længere kan denne afstand ml. teori & praksis opleves.

Med udgangspunkt i at koble teori mere konkret til praksis, så udviklede Nalle Kirkvåg i efteråret 2012 et Produktion- & FormidlingskursusFilm- & Medievidenskab (på Købehavns Universitet) – i samarbejde med Roskilde Festival ART. Dette kursus blev afhold i foråret 2013, hvor det, fx set ud fra de meget flotte karakterer, som de studerende generelt producerede, var en betydelig succes.

På kurset udviklede de +30 studerende, på vegne af og sammen m. Roskilde Festival ART, en lang række ideer til hvordan Roskilde Festival bedst muligt kan øge kendskab til samt formidle viden om den kunst, der er på Roskilde Festival også i 2013. I alt fire projekter blev udvalgt:

  1. Art Message
  2. Picture the artInstagram kampagne, hvor publikum deler billeder om kunst.
  3. Heads Up → hoved gennem Mona Lisa og øje for festivalens kunst…
  4. Everyone’s a critic → publikum anmelder selv kunsten på Roskilde Festival.

I løbet af Roskilde Festival 2013 er Julie Malmstrøm, Sofie Boysen, Simon Boertmann Brüel samt Nalle Kirkvåg på festival for bl.a. at porttrætere og dokumentere disse fire projekter mm. Kort sagt: fortsættelse følger…

Tekst: Nalle Kirkvåg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


5 − one =